FRISNYÁK Zsuzsa tud. főmunkatárs
Tel.: +36-1-224-6700/659
E-mail:

zsfrisnyak@tti.hu
zsuzsa.frisnyak@index.hu


TUDOMÁNYOS FOKOZAT

PhD

KUTATÁSI TERÜLET

  • 19–20. századi közlekedéstörténet
KANDIDÁTUSI DISSZERTÁCIÓ / PHD

Áruforgalom, áruszállítás és a magyarországi vasutak. Vasút–ember–tér kapcsolatok (1895)
2007

VÁLOGATOTT BIBLIOGRÁFIA

  • Út-, híd- és révvámok Magyarországon (1853–1890). A Közlekedési Múzeum Évkönyve 1988, 241–270. p.

  • A hazai vasúti közlekedés jellemzői és válsága 1949–1953 között. Vasúthistória Évkönyv 1997. Bp. 1999. 263–301. p.

  • Die Rolle des Deutschtums im Verkehr der Hauptstadt. In. Deutsche in Budapest. Bp. 1999. 192–195. p.

  • Fejezetek az udvari és kormányzati utazások történetéből. Bp. 2000. 150 p. Vasúthistória Könyvek

  • Közlekedési vámok az Alföldön. In. Az Alföld történeti földrajza. Nyíregyháza, 2000. 369–376. p.

  • A magyarországi közlekedés krónikája 1750–2000. História Könyvtár. Bp. 2001. XXV + 346 p.

  • A közúti közlekedés az 1950-es években. Közlekedési Múzeum Évkönyve, 2001. 250–280. p.

  • A MÁV vezérigazgatósága az 1956-os forradalomban. Vasúthistória Évkönyv 1999. Bp. 2001. 332–355. p.

  • Szekerezés a vasutakhoz. A magyarországi vasútállomások vonzáskörzetei, 1895. In. Herman Ottó Múzeum Évkönyve, XLI. Miskolc, 2002. 147–169. p.

  • Északkelet-Magyarország szekér és kocsiállománya, 1887. In. A Nyírség és a Felső-Tisza-vidék történeti földrajza. Nyíregyháza, 2002. 239–246. p.

  • A magyarországi vasútállomások jellemzői, 1895. In. A Dunántúl és a Kisalföld történeti földrajza. Nyíregyháza–Pécs, 2003.

  • Az ÁVH és a vasúti kémelhárítók, 1953. Vasúthistória Évkönyv 2001. Bp. 2003. 253–269.

  • Verkehrslinien und räumliche Struktur Budapests. In. Budapest und Wien. Technischer Forschritt und urbaner Aufschwung im 19. Jahrhundert. Bp–Wien, 2003. 109–114. p.

  • Städtischer Verkehr. In. Budapest und Wien. Technischer Forschritt und urbaner Aufschwung im 19. Jahrhundert. Bp–Wien, 2003. 115–120. p.

  • Die Telegrafie. In. Budapest und Wien. Technischer Forschritt und urbaner Aufschwung im 19. Jahrhundert. Bp–Wien, 2003. 185–196. p.

  • Bebrits Lajos. In. Szürke eminenciások a magyar történelemben. Szerk. Szentpétery József. Kossuth Könyvkiadó, 2003. 190–191. p.

  • Magyarország szekér és kocsiállománya, 1889. Hermann Ottó Múzeum Évkönyve, Miskolc 2003. 359–386. p.

  • A közútijármű-számlálások forráselemezési kérdései. In. Közlekedés a Kárpát-medencében. Bp. 2003. 61–68 p.

  • A magyarországi vasútállomások áruforgalmi jellemzői a 19. század végén. Közlekedési Múzeum Évkönyve 13. Bp. 2003. 305–320. p.

  • A közúti áruszállítás infrastruktúrája Magyarországon, 1895. In. Szerencs és a Zempléni-hegység. 259–271. p.

  • A Délvidék árutermelő kistérségei és a vasúthasználat területi sajátosságai (1895). In. A Délvidék történeti földrajza. Szerk. Kókai Sándor. Nyíregyháza, 2006. 45–54.

  • A magyarországi cukorgyárak vonzáskörzetei a 19. század végén. In. Szerencs, dél-Zemplén központja. Nyíregyháza–Szerencs, 2007. 511–520.

  • A telefon térbeli terjedése Budapesten (1881–1912). In. Urbs. Magyar várostörténeti évkönyv II. 13–38.

  • A közlekedés térbeli hatásai a Bodrogközben. 283-292. o. Bodrogköz. A magyarországi Bodrogköz tájmonográfiája. Szerk. Tuba Zoltán. Gödöllő-Sárospatak 2008. 1179 oldal

  • A távolsági áruszállítás és az alföldi települések a 19. század végén. Tisicum. Jász-Nagykun-Szolnok megyei múzeumok évkönyve 17. kötet. 289–295.

  • Az alföldi települések kereskedelmi erőtere. In. Tradicionális kereskedelem és migráció az Alföldön. Nagykőrös, 2008. 79-88.

  • Volt egyszer egy vasút. Budapest, Indóház kiadó, 300 o. 
    Az árutermelés térbeli jellemzői a 19. század végi Magyarországon. 139-146. o. A Kárpát-medence környezetgazdálkodása. Szerk. Gál András –Frisnyák Sándor 2009. Szerencs-Nyíregyháza. 2009

  • Budapest Európa közlekedési és kommunikációs térszerkezetében a 19. század végén. In. A világváros Budapest – két századfordulón. Szerk. Bartha Gyöngyi, Sipos András. Budapest, Napvilág kiadó, 2010.